Gunnar Bittersmann: Hat schon mal jemand eine „Umlaut-Domain“ in einer Maildadresse gesehen?

Beitrag lesen

@@Raketenscripter

(d.h. local-part mit Nicht-ASCII-Zeichen) geht aber immer noch nicht.

(Sprachvereinbarung: „userpart“ meint im Folgendem den Teil einer Mailadresse vor dem „@“)

Ich habe die Benennung aus RFC 5322 übernommen.

Andererseits frage ich mich ohnehin ob das so gesund ist

Es war schon immer ungesund, den Zeichensatz auf ASCII-Zeichen zu beschränken. Systemischer Rassismus.

Tweets by Raquel Vélez: “Found on a US government website. Everyone: this is what systemic racism is. It's not overt. It's a systematic principle by which some folks are excluded, forcing them to change who they are in order to fit into a system that never considered them in the first place. (Input field ‘Last name’, user input ‘Vélez’, error message: ‘Please enter valid last name of the certifier.’ – Tech friends: don't let your systems do this. Check your algorithms. It's one thing to stop hackers; it's wholly another to prevent humans from engaging in the systems they need to use in order to participate in society. Dismantling systemic racism is as easy as fixing bugs (sparkling heart emoji)”

(Quelle: https://twitter.com/rockbot/status/1270400995567169536 f.)

Mögliche Fehler auf Clients könnten vom unschön-harmlosen „undekodiert anzeigen“ über simple Abstürze bis hin zu ausgewachsenen Vulnerabilitäten reichen…

Entwickler sollten die Systeme fixen, nicht Bullshit erzählen.

🖖 Stay hard! Stay hungry! Stay alive! Stay home!

--
“Turn off CSS. If the page makes no sense, fix your markup.” —fantasai